Sallad

Kl är snart 2 och vi ska gå till poolen nu : ) i dag åt vi sallat det var såå gott !!!: )
Det är inte så ofta man äter sallad här så det var verkligen jätte gott :D

Hel-dag i cha am ( igår)

Jag var så trött när vi kom hem i går så orkade inte blogga men jag gör det nu : )
I går vid 11-12 på dagar åka vi taxi till cha am en liten stad 2-3 mil bort från Hua hin. Det var verkligen jätte fint och trevligt. Det var ganska mulet i går men det var varmt och skönt ändå. Vi åt mat på en jätte fin restaurang, Det var verkligen jätte god mat : ). Badade i havet för första gången ( då det här är första gången jag är utanlands ) det var jätte varmt och skönt !

Här kommer MASSA bilder :)

På vägen till cha am :

på restaurang :)

Åt en jätte går hamburgare :

Eva-maria köpte en JÄTTE stor öl nästan som en 70:is

Jätte fin pool fanns det brevid :)

Köpte en jätte good glass :)
Bann pan tai hette det :)
Sen gick vi till haven som bara låg över gatan från restaurangen
Det var verkligen jätte varmt och skönt i vattnet !:)

På vägen hem stannade taxi vid ett outlet som heter FN factory outlet :)  Där gick vi och titta lite och jag köpte två shorts :)

Coola färger på bankomaterna :)
2 Skit coola dinosaurier :D
Såg ett jätte coolt hus på vägen hem :)

Trött..

I dag har vi varit i cha am Det var jätte mysigt och trevligt. Jag har badat i havet också : )
tog massa bilder men är så trött så visar i morgon istället : )

Roligt !

Just nu är det massa saker som är roligt. Det är roligt att vara i Thailand. Det är roligt att Eva-Maria är en sådan rolig person och det är självklart jätte roligt att det är så många som läser min blogg :D

Nu är klockan lite över 12 och jag ska sova i morgon får vi se vad som händer det beror på vädret, men vi hoppas på att det blir fint:)

Godnatt alla underbara läsare !:D

film mys

Blev att kolla på film och slappa i dag eftersom det regnar :) blev life of pi :) mysigt mysigt

Ös regn..

Det har spöregnat HELA morgonen…och det har varit elavbrott så har inte kunnat blogga, Det har också åskat och blixtrat , det var verkligen inte som åskan i Sverige den här va 10 gånger värre… Det dundra på ordentligt, lite läskigt men annars ganska kul : ) men nu är elen tillbaka :D har precis ätit frulle. Vi tänkte ju jobba på brännan i dag, men som sakt det regnar och är mulet :/ så det får bli en annan dag: ) Om det inte klarnar upp sen : ) Annars har vi tänk att slappa i dag : )

Altanen

Sitter på altanen med mamma och Eva-marie, har inte skrattar så här mycket på flera år Eva-marie är så jävla rolig :D som sagt vi har så jävla kul och jag har så ont i magen :p hahahaha xD Fick ett jätte fint halsband av Eva-marie ( vi får se det i morgon ) Vi ska snart sova, klockan är 12 och vi börjar bli trötta :) vi höres i morgon.

Thaimassage

Har precis fått thaimassage, det va så skönt känner mig som en ny människa : ) I kväll fundera vi på att åka in till Cha am. Det är en liten by som ligger drygt en mil från Hua hin. Den ligger precis vid stranden och havet. Det ska bli jätte mysigt och kul om vi åker dit : ) men nu är mammas massage klar så ska prata lite med henne : )

Godmorgon !!

Vakna nyss och ska strax hoppa i en dusch :) mamma är på jobbet och fixa med massa saker. I dag är det ganska mulet, och känns som det kommer regn sen/snart : ) men det är också mysigt : ) I dag blir det att ta det lugnt tror jag slappa och njuta av stunden !<3

Godnatt 22:02

Klockan är lite efter 10 och jag är så himla trött så tänkte sova strax. I morgon börjar mamma vid 9 men jag går väl inte upp för ens 10 : ) I kväll har vi ätit sen suttit på altanen och prata och chillat : ) jätte mysig och trevlig kväll ; )

Ny in köpt !

Kl är snart 2 och jag har suttit på mammas jobb en sväng : ) I eftermiddag/ kväll ska vi bara ta det lugnt och slappa vid poolen skönt skönt, jobba på brännan lite också : ) I dag regnade det på förmiddagen väldigt skönt faktiskt, luften vart lite friskare : ) här har ni bilder på vad jag köpte i går och lite annan : )

En till väska :)

Två kläningar :)
Två tröjor till Emma ( kom till hennes blogg här )

Och två kepsar till mig :)

Bild på regnet i dag :)
Syns inte jätte bra , men dropparna är stora som hus :P haha

Nattmarknad igen :)

I dag var mamma jobbet och fixa med tekniken från 10 till 15 : ). Jag sola lite i trädgården medan jag va själv : ) Vi åt middag på den lokala restaurangen. Dom har jätte god mat verkligen!  Nu är klockan ****** och jag, mamma, Annilie och Eva-maria  kom nyss hem från nattmarknaden. Vi gick på ett annat ställe en i går så hittade massa saker : ) men kommer bilder på den sen ! nu ska vi sova god natt !!<3

12:53

Halloj !

I dag är det strålande sol 29 grader i skuggan, och det blåser lite sköna vind pustar ibland : ) Har solat en stund på förmiddagen ( vill inte sola för mycket och för länge i börjar för bränner mig så lätt) det var riktigt skönt. Till lunch åt vi kyckling och ris mycket gott : )
Till efterrätt fick vi friterade eller vanliga bananer men bananerna ser inte riktigt ut som hemma i sverigt som är JÄTTE små och gulligt ;)

stan :)

Halloj: )
I dag har mamma och jag ätit lunch med hennes kollegor och arbetsgivare : ) Vi har på en jätte mysigt restaurang kommer inte ihåg vad den heter just nu : )

Glömde ta bilder på restaurangen men det här åt vi :)

Jag köpte en jordgubbs fanta den var JÄTTE GOD!!
Kyckling med pommes :)

Och mamma åt bläckfisk :)

Karinas mammas arbetsgivare har 4 hundar 2 vuxna och 2 valpar så mamma och jag fick låna valparna en lite stund : ) Judi är sen brun vita och Lola är den svart vita : ) jätte söta och mysigt :D

På kvällen vid 6-9 har vi varit inne i Hua hin och gått på natt marknaden: )
Det var verkligen jätte mysigt och fanns massa saker att köpa :D Mamma köpte 2 tunikor men orkar inte ta bild på dom haha: ) Jag köpte :

En väska med USA:S flagga på ena sidan och Englands på andra sidan :)

Och två UNDERBARA flipflop :D

Så här såg Natt marknaden ut :) ( vissa är lite suddiga )  :

Och så här såg det ut utanför Shopping centret :) :

Men nu ska jag ta och sova :D Godnatt :)<3

Middag :)

Kom nyss hem från middagen med mamma, hennes arbetsgivare och alla kollegor. Var jätte trevligt och mycket god mat :)  Mamma fick väl i sig lite mycket vin… men det går nog bra ändå som mamma sa. Nu är kl snart 22 och vi ska väl försöka sova. I morgon är en ny varm och underbar dag :)

Resan hit och massa bilder

Hej alla , sorry att jag inte bloggade i går men jag var så trött ,så jag orkade verkligen inte.
Tänkte berätta lite om resan

Jag och min mamma är i Thailand , Hua hin ligger i södra Thailand. Men vi bor ungefär 6 km utanför. Mamma fick ett erbjudande från jobbet att åka ner hit i 6 månader och jobba ,hon jobbar på sjukrårsgivningen, så min mamma ska ta svenska samtal och svara på svenska frågon om sjukvård i sverige fast vi är i Thailand, dom gör så här för att personalen inte vill jobba natt och när det är natt i sverige är det dag här.

Vi åkta från motala till Lkpg vid 5 på tisdag morgonen. I Lkpg tog vi tåget till Stockholm vi var framme i stockholm vid 8 då tog vi en flygbuss till Arlanda. Vi flög från Arland vis 10:20.
 Flyget vill Doha tog 6 Timmar. Vi fick mat och bra servis på flyget vi landade i Doha vid 6 på kvällen enligt deras tid. Flyget till bangkok gick vid 20:45 så det vart väldigt stressigt tyckte jag att hinna allt men vi kom med flyget iaf ;) flyg resan till bangkok tog 6 timmar och 15 minuter, Den resan var jobbigast, jag var jätte trött men kunde inte sova. Hitta ingen bra ställning att ligga på. När vi gick av planet blev det stressigt igen men vi hade ingen andledning att vara det , men det blir väl så ibland, när vi hade tagit våra väskor och allt kom Karina mammas arbetsgivare och mötte upp oss inne på flygplatsen. När vi skulle gå ut fick vi självklart värsta chocken att det vart så varmt så fort. Jag var jätte trött och vill bara till en säng men nej då… Då skulle vi till ett ställe där man fixa allt med arbetstillståndet i Bangkok. Vid den tiden hade jag vart vaken 24 timmar så jag var skapligt trött… När vi va klara med det tog det 2,5 timmar med bil till Hua hin, men lyckades sova lite i taxin. När vi kom till våras hus var det jätte fint och området är också jätte fint :),

I dag har varit inne i hua hin och  handlat och gått på köpcentret, Det var jätte kul :D Hitta massa fina kläder och så men köpte inga i dag : ) Vi handlade lite mat istället : )

Vi kom nyss in, Vi låg och sola och badade i poolen lite :) I kväll ska vi äta middag med Karina och alla andra sköterskor :)

Här kommer värsta bildbomben :D

Bilder från planet och bangkok
Så här bor vi :)

fy fan...

Kom nyss till mammas och mitt hus är så slut i huvudet så jag bloggar i morgon... sorry

På tåget

Han inte blogga på morgonen var så stressigt gick upp vid 03:30 men nu sitter jag och mamma på tåget på Stockholm :) vi är framme i Stockholm vid 8 :) sa hej då till Patricia , hon och Ari körde oss till lkpg :) det var jobbigt och kommer sakna henne MASSA !!!

Det blir bra!

Nu har jag precis lämnat Doris hos Patricia där hon ska bo dom kommande 4 månaderna! Det kommer bli jätte bra, var förstår svårt att lämna henne och ett par tårar kom ju men det är ju självklart! Sa hej då till Amelia också ( Patricias dotter), hoppas hon klarar sig i 4 månader utan sig gudmor. Nu ska mamma och jag laga pannkakor sen blir det snart att sova ska ju gå upp vid halv 4 i natt/morgon :)

Måndag !

Kl är snart 10 och jag ska dra mig in till skolan en sväng och säga hem då och äta lite mat, sen blir det stan en sväng med pappa och patricia , sen blir det att packa det sista:) I dag är det bara 1 dag kvar det är sista hela dagen i sverige :) Nu måste jag fixa klart mig

Mycket att fixa i dag

I dag är det ganska mycket att göra ska tanka bilen, tvätta klart, handla, packa lite till och städa i rummet. Jag ska snart fixa i ordning mig så vi kan åka och handla. I går var jag hos pappa med syrran och åt middag det blev grillat och chokladpudding mums mums.
Ni får gärna följa mig på instagram kommer komma upp massa bilder där.
Instagram @ ClaraAlfons

Blogglovin

Följ min blogg med Bloglovin

4 månader i värmen!

Tänkte att det kanske var dags att skaffa en ny blogg och starta om på nytt när jag ska åka i väg ett tag :) Ska försöka att blogga så mycket som möjligt, speciellt i Thailand,men nu är det så här att :

Den 22 Januari åker jag och min mamma till Thailand, vi kommer var borta i 4 månader eller jag åker hem 27 Maj och mamma åker hem i början av augusti. Vi ska bo drygt 2km utanför en stad som heter Hua hin, det ligger ungefär 25 mil från Bangkok:). Det kommer verkligen bli så jävla kul. Jag ska försöka blogga så mycket som jag hinner. Det kommer komma upp bilder och allt man kan ta kort på och skriva som Thailand:D. '

Välkommen till min nya blogg!